After a long break finally some stories again - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Karin Jager - WaarBenJij.nu After a long break finally some stories again - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Karin Jager - WaarBenJij.nu

After a long break finally some stories again

Door: Karin de Jager

Blijf op de hoogte en volg Karin

04 Mei 2010 | Spanje, Barcelona

Hola todos,

Is alweer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen.
Heb het ook veels te druk & leuk hier om nog een site bij te houden.
Me werk vind ik erg leuk en me collega’s zijn super, een echt team.
Niet alleen per afdeling, ieder kent elkaar en ieder gaat ook uit na de evening shift bijvoorbeeld.

Gelukkig vermaak ik me dus veel meer dan dat ik vorig jaar in Londen heb gedaan!

Ik heb in die tijd dat ik niet heb geschreven veel meegemaakt, geloof dat ik de helft alweer vergeten ben.

Toch wil ik nog even wat kwijt van me afgelopen weekend.
Ik was vrijdag 3 uurtjes in het ziekenhuis (jaja na Queensday notabene, dit gevierd in Bar Amsterdam) en zondag weer van 12 tot 22, ik wou graag iedereen heel erg bedanken die me gesteund en opgevangen hebben. Zonder deze steun was ik er vast en zeker slechter aan toe geweest.

Wat blijkt, vrijdag had ik hyperventilatie en lag ik te schoppen en te doen, het ziekenhuis heeft mij een kalmeringsspuit gegeven waar ik waarschijnlijk niet tegenkon. Zaterdag trok ik het nog wel een beetje maar al gauw begonnen de muren te leven en etc.
Cindy heeft me toen goed geholpen en me tot rust gekregen en uiteindelijk viel ik in slaap. Zondag was het zo erg dat ik 2 x de eerste hulp heb gebeld (en gesmeekt) om mij op te halen en naar het ziekenhuis te brengen.

Het is erg anders hier in Spanje, ik waardeer Nederland steeds meer. Ik heb notabene van half 8 in de ochtend tot 12 uur op een ambulance/dokter gewacht. En toen ik eenmaal bij het ziekenhuis was hebben ze me nog een uur laten wachten totdat ze me gingen helpen. Ik ging door een hell.

Gelukkig hebben ze me beter kunnen maken en tril ik nu alleen nog een beetje en voel ik me duizelig & zwak.
Ik lig nu al vanaf vrijdag steeds in bed. De oorzaak weten we niet, maar wat blijkt dat ik van die spuit van vrijdag erg raar was geworden en hebben ze me er een tegengif voor gegeven.

Ik heb op de eerste hulp gelegen en daarna bij de Psychiatrische afdeling, de psych. Adeling was nog veel beter dan de eerste hulp zelfs !
Maar goed, ik heb nu een aantal medicijnen en een emergency pil voor nood.
Verder lig ik steeds in bed om te rusten, ik ben steeds nog erg gespannen omdat ik denk dat het me weer zal overkomen. ( Ik leefde in mijn eigen wereldje en kon alleen maar omhoog kijken)

Nu zoek ik af en toe wat afleiding zodat ik niet zo gespannen ben, morgen zal ik ook weer proberen te werken, kijken hoe dat gaat.


Wat ik verder nog heb gedaan, me ouders zijn hier op visite geweest voor een weekje, ook met mijn verjaardag ! Was erg gezellig en vermoeiend haha. Maar ieder nog bedankt voor alle berichtjes en kaartjes en telefoontjes ! Mijn verjaardag was geslaagd en had lang niet zoveel felicitaties verwacht dan dat ik uiteindelijk heb gekregen, erg leuk!

Verder heb ik lekker geshopt, uit eten geweest met vrienden, uitgeweest en noem maar op.
‘’ Iets dat studenten gewoon horen te doen =) ‘’

Mijn spaans gaat wel vooruit maar echt stukje bij beetje, ik zal zelf de tijd moeten nemen om te leren want in mijn 6 uurs lessen per week leer ik alleen grammatica.

Verder het weer, het heeft zijn ups en downs, zoals vorige week ben ik gewoon zo erg verbrand dat ik niet eens in bed kon liggen zonder pijn en nu ben ik aan het vervellen (grrr) en regent het weer verschrikkelijk hier. Allemaal heel erg wisselvallend dus.

Voor de zomer weet ik nog steeds niet wat te doen, ik wil hier blijven maar dan moet je dus niet zo lui als mij zijn alss je ook echt een baantje moet gaan zoeken en een nieuw verblijf =)
Dus dat zegt al genoeg en ben ik nog steeds niet verder.
Ik heb weer even genoeg geschreven en ga maar weer even rusten in bed.
Iedereen nog een keer heel erg bedankt !

Liefs & Love from Barcelona

  • 04 Mei 2010 - 16:04

    Karin Van Heuven:

    Beste Karin,

    normaal gesproken reageer ik niet op verslagen etc, maar jouw verhaal is wel heel erg heftig. Wat naar wat je is overkomen en dat je het ook alleen (samen met de goede zorgen van Cindy) moest oppakken.
    Ik begrijp dat het nu weer wat beter gaat, maar snap dat je ook bang geworden bent dat het je nog een keer overkomt. Neem vooral de tijd, overhaast niets. Hilton zal daar alle begrip voor hebben.
    Ik ben blij te lezen dat je stage in ieder geval goed bevalt.
    Karin, sterkte met alles en als ik iets voor je kan doen dan hoor ik het graag.
    Groet,
    Karin van Heuven

  • 04 Mei 2010 - 17:25

    Mats:

    Heftig inderdaad, Goed dat het wat beter gaat!

    Succes daar in Barc!

  • 04 Mei 2010 - 17:41

    Marc:

    Leuk verhaal om te lezen, minder leuk van de gezondheidsproblemen! Hoop dat je er snel boven op komt. Succes verder met je stage!

  • 04 Mei 2010 - 19:44

    Hait En Mem:

    Hoi Karin en anderen,

    Inmiddels hebben we al vele keren uitbreid met je gesproken na je nare ervaring. Gelukkig gaat het langzaam weer wat beter met je.

    Wij willen iedereen bedanken (en Cindy in het bijzonder) voor de goede zorgen voor Karin. Hier op afstand kun je bitter weinig doen, maar we zijn erg dankbaar dat er op dat moment toch vele vrienden blijken te zijn waar je ook dan op kunt rekenen.

    Ook dat is teamwork, niet alleen er zijn in je werk of tijdens een leuk babbeltje, maar ook als dingen (zelfs buiten werktijd) even anders lopen dan de bedoeling is.

    Klasse allemaal en ook namens ons heel erg bedankt voor jullie goede zorgen. Geeft ons, ondanks de afstand, toch een behoorlijk vertrouwd gevoel.

    Thnx, Jan en Annie

  • 05 Mei 2010 - 15:26

    Esther:

    O.O

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Barcelona City

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2010

Last report

06 Mei 2010

Part 2 =)

04 Mei 2010

After a long break finally some stories again

21 Februari 2010

Week 3/4 in Barcelona

02 Februari 2010

Week 2 in Barcelona
Karin

Actief sinds 04 Aug. 2008
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 21736

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 07 Februari 2014

Paramaribo City

23 Januari 2010 - 07 Juli 2010

Barcelona City

29 Juli 2008 - 10 Januari 2009

London city

Landen bezocht: