Detailed story y Short story about the first 3days - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Karin Jager - WaarBenJij.nu Detailed story y Short story about the first 3days - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Karin Jager - WaarBenJij.nu

Detailed story y Short story about the first 3days

Door: Karin de Jager

Blijf op de hoogte en volg Karin

27 Januari 2010 | Spanje, Barcelona

Hallo iedereen,

Detailed story hieronder, kort verhaal scroll gerust een page naar beneden...

Laat ik beginnen met hoe zwaar wij het hier wel niet hebben !
Elke dag de marathon wel gelopen, 3 dagen leken wel een maand.
Bla bla blaaa zeur zeur

‘’Zo worden we meteen ‘skinny bitches’ ofni Cin!’’

Prima, hier onze dagen:

Zaterdag, aankomst + huizenjacht, 2 huizen bekeken.
1ste huisje was errrugg klein, Cindy vond het prima maar ik zelf wou nog graag even verder kijken aangezien het erg klein was en daardoor vond ik het erg onhygiënisch.
2de huisje was een studio (eigen woonkamerTJE) in een appartement voor 8 personen totaal, hier hadden we dan alleen geen eigen slaapkamer, er stonden twee kleine bedden in 1 kametje.

Dit werd dus ook niets aangezien we toch wel wat privacy wilden & toch ook liever alleen in een appartement zaten dan met Jan & Alleman.

Zondag, huizenjacht hele dag in kamer (hostel) op internet gezeten tot 4 & toen 1 huisje bekeken.
Dit huisje was goed gelegen, het appartement had 4 kamers en 1 bezet door de eigenaar, een oud Japaneesje. Het mannetje speelde klassieke muziek als ik het goed heb & nog wat andere muziek wat erop leek. Dit was maar 300 per maand per persoon, perfect.

Alleen Cindy had het niet zo op het Japanse geurtje en mannetje itselves dat altijd thuis zou zijn, hihi.
Stonden we ook weer gelijk, eh Cin!

Geloof dat het zondag was, dat we na het mannetje even gingen kijken bij het hotel. Erg mooi van buiten en 5 minuten lopen naar het strand, verryyy beautifull.

Nu moeten de non-speaking spanish people (wij dus) alleen nog even perfect Spanish y Catalaans leren in a view dayss, aah makkie toch ?

Nog even over maandag en dinsdag.
Ben er ook achter dat Cindy een beetje hetzelfde als mij is als het gaat om kiezen, voorbeeldje: Je ziet twee lekkere broodjes liggen, welke zal je doen, de eerste of de tweede of dan toch maar de derde die je eerst überhaupt niet zag staan ?! En dat denkje dan zo’n 10 minuten lang.

Nou goed deze procedure zat ook in maandag & dinsdag, alleen dan procedures van 48 uur.

We hebben maandag rond de 9 afspraken gemaakt qua huizen bekijken. Hebben er uiteindelijk 6 van gezien.

Uiteindelijk na kosten vergelijken etc. kwamen er twee uit die aan onze eisen voldeden (WAUWSES)!

Die maandagavond zouden we ze bellen, maar we kwamen er maar niet uit welke van de 2 we wouden, deze had dit maar deze had wel weer iets anders. Lalala 4 uren verder, toch maar voor 1tje gekozen.

. . . .

Maarr ofcourso, rond middernacht toch weer naar sandwich 2 overgeschakeld & dus gebeld. Nou goed, zo ging het de dinsdag dus ook, we maakten geen verdere afspraken maar hebben uiteindelijk wel 20 x gebeld met beide eigenaars.
We hebben zelfs toen we een contract moesten tekenen (gevraagd het mee te mogen (ergens lezen) en na een uurtje dan weer terug te komen) nog even snel naar de andere eigenaar gehupt. De doorslag is er niet echt geweest, ja dat het niet gekozen huisje toch aardig iets meer zou gaan kosten uiteindelijk.

Maar goed, eind goed begin goed, hehe. We zitten nu qua appartement perfect, net een hele rondleiding gehad in het huis want we moesten voor de borg (deposit) kijken wat er allemaal in huis was, van de bedlamp tot de wc borstel. Erg leuk allemaal, meteen een bladzijde Spaanse kennis erbij aangezien onze landlord Spaans is en dus net zoveel kennis heeft van Engels als wij van Spaans.

Ah, met handen & voeten dingen hebben uitgelegd zijn we er goed uitgekomen & is bijna alles wel geregeld. Erg lieve landlords (oud mannetje/vrouwtje), ze doen alles voor ons, laat ik zeggen, ze hebben een tv gekocht, planken maken ze bij in kledingskast, geven ons linnen voor het bed, nieuwe schoonmaakspullen gekregen, handdoeken daarvan ik nog niet weet of ik ze ga gebruiken and more (?). Goh, je zou er bijna achterdochtig van worden, isn’t it ?

SHORT STORY

Goed, om een lang verhaal kort te maken: Aankomst ok, hele levenservaring qua huizenjacht erbij, huisje gevonden & perfectly gesetteld. Tot nu my story.

We hebben nog geen paparazzi uitgehangen, laten we morgen eerst het stof uit het huisje laten verdwijnen (ben vandaag al ff alle kasjes langsgeweest + keuken met Cin, morgen nog ff de douche en de vloer) en dan maken wij een aantal prachtige foto’s, beloofd?

Adiós amigo’s
Ps. Thnx voor jullie berichten !

Pieter:

Temperaturen nog ok??

Top dat jullie geslaagd zijn! Succes met schoonmaken en alles!

Groeten!!

Immie:

pffff, hoezo moeilijk?? Maar goed, zo te lezen een 'daalders plakje'. Zit het ook dicht bij het hotel of was dat niet een van de criteria ?
    Doei, Immie

Cheyene:

jeetje heftig k hoop dat jullie iniedergeval een lekker plekje hebben nu,, mijn ervaring is toch dat t huisje waar je zit wel echt belangrijk is.. je moet je er wel thuis voelen wanneer beginnen jullie met werk? de 1e van februari?

!XXliefs en groetjes aan cindy !

Isis:

ah lucky you jullie hebben en appartement!! ik moet nog iets gaan zoeken in 2 dagen!!@_@

hoe ver zitten jullie van hilton dan?? en hoe is het weer?(A)

xxx isis

Lysette:

leuk verslag!
    gefeliciteerd met jullie huisje
    en succes met het spaans!
    xx

Sylvana:

Buenas Tardess!!

Wat een gedoee haha!
    Zijn jullie hier ook voor stage? en voor wat precies?

Adiosssxx

Fam. Feenstra/Beppe:

Hallo Karin
    gelukkig dat jullie na lang zoeken toch nog een slaapplek hebben gevonden. Wat voor weer is het bij jullie? Bij ons was het vannacht -12, en heel veel sneeuw! Heel veel plezier daar, en oant sjen!!

Anita:

Blablablabla om van een kort verhaal een lang verhaal te maken he Maar blij dat je een app gevonden hebt, ziet er gezellig en zomers uit

xxxxx

Hait & Mem:

Hoi Karin,

Toch gelukt dus, hartstikke mooi. Volgens ons wel gezellig plekje. Zo te lezen vermaken jullie je uitstekend daar. Wordt voor ons gevoel vast wel een leuke stage. Ga door met je typische Karin-stories. Best wel lollig zo. Geeft prima indruk over stemming en sfeer.

Doei !!!

• 30 Januari 2010 - 11:28

Immie:

Hoi Karin,
    Wat een schitterend huisje zo te zien, daar hou je het wel een half jaartje uit!
    doei, Immie