Het einde is in zicht - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Karin Jager - WaarBenJij.nu Het einde is in zicht - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Karin Jager - WaarBenJij.nu

Het einde is in zicht

Blijf op de hoogte en volg Karin

01 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Het geeft niet. Het is een tijdje geleden.
Ik moest zelf ook even screenen wat ik allemaal in mijn voorgaande verslag had neergezet..

Hallo iedereen. Ik ben op de afronding van mijn stage, ik doe mijn laatste trips in Suriname, ik ben mijn koffers aan het pakken en geniet nog even van dit mooie land.

In het donker aankomen in Suriname geeft zeker geen goede indruk van dit land. Ik ben zeker te weten veranderd van gedachten tijdens mijn eerste nacht hier in SU. Het is een prachtig land met een mix van diverse culturen, gebruiken en een natuur waar ik zeer zeker in Nederland nog vaak aan zal denken. Gelukkig heb ik er een paar mooie shots van kunnen maken.

Ik moet eens goed in mijn geheugen graven, maar zal eens proberen jullie een beeld te schetsen van mijn December, Januari en klein Februari maanden in Suriname. Er werd mij, toen ik 6 maanden terug aankwam, al verteld dat December DE maand is en wat het geweldig zou zijn dat ik hier dan was.

Zo gehoord, zo meegemaakt. December is een feestmaand in Suriname, voornamelijk de dagen net voor de kerst tot en met begin januari. Deze maand heeft mij gebracht; Etentjes, cadeaus, trips om niet te vergeten, feestjes, mam&paps op bezoek, gezelligheid en knusheid.

Hoe is kerst in Suriname? Gewoon lekker eten, wat je toch al het hele jaar doet, met je hele familie, waar je praktisch altijd al bij bent of bij in huis woont, en natuurlijk wat liefde.

Hoe is oud&nieuw in Suriname? Keiharde muziek, wat toch ook het hele jaar al denderend door de straten te horen is, met je vrienden en een ijsbox met boozz, wat je zéker nog niet hebt aangeraakt dat jaar en ook weer wat liefde.

Hoe was mijn kerst en oud op nieuw in Suriname? GE-WEL-DIG, super goede ervaringen, lekker eten, mooie feestjes, een aantal kijkjes in die koelboxen mogen nemen en ook voor mij wat liefde.

Kerst, oud en nieuw gaat over het samen zijn en je jaar goed eindigen. Ik kan concluderen dat dat voor het jaar 2013 goed is gelukt. Een mooi jaar met veel ervaringen.

Na al die mooie feestjes was er bijna geen tijd meer om te rusten aangezien paps & mams 4 januari al met beide voetjes op Surinaamse grond aankwamen… en ik natuurlijk een bomvol programma van weken voorbereiding in petto had. Ik ben blij te horen dat ze het beide super naar hun zin hebben gehad en een goed beeld van Suriname hebben gekregen door alle leuke dingen die we hebben gedaan. Zo is het al die weken voorbereiding en moeite allemaal dik waard.

Nieuwsgierig wat we dan hebben gedaan? Ik zal wat foto’s posten en jullie een kleine opsomming geven. Tevens zal me mama al uitstekend haar verhaalvaardigheden hebben gebruikt terug in Nederland. What did we do?! Roadtrips in binnenland en stad met onze (driemaal verschillende) huurauto, lekker eten wat niet te missen is in SU, familie dinertjes, kennismaking met het binnenland voor mijn ouders (boven-suriname), dolfijnen/apen/kaaimannen/vlinders/luiaarden begroeten, rum ‘geproefd’ en de rest verteld mams.

Wat doe ik nog mijn laatste weken hier? Nu ik dit post, heb ik inmiddels nog maar een week.

Ik ga nog even genieten van Suriname en al haar moois.

Ik zie jullie in Nederland.

Brasa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 04 Aug. 2008
Verslag gelezen: 2323
Totaal aantal bezoekers 21724

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 07 Februari 2014

Paramaribo City

23 Januari 2010 - 07 Juli 2010

Barcelona City

29 Juli 2008 - 10 Januari 2009

London city

Landen bezocht: