Verhaaltje 3 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Karin Jager - WaarBenJij.nu Verhaaltje 3 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Karin Jager - WaarBenJij.nu

Verhaaltje 3

Door: Karindejager

Blijf op de hoogte en volg Karin

16 Augustus 2008 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hier weer een verhaaltje van mij!

Het is hier nu half 11 geweest en ik ben wachtende op m’n huisgenootje totdat die thuiskomt van der werk! Misschien nog even de stad, misschien niet.
Ik heb er alweer een paar dagen meer opzitten na mijn tweede verhaaltje =)..
Mijn werk is oké, heb tot nu toe alleen nog maar meegelopen met andere personeelsleden.
Ik zit in de afdeling housekeeping en doe daar mijn training voor management.
Bij het begin werd me verteld dat ik getraind zou worden voor supervisor en mijn eigen vloeren zou hebben. Dit houdt in dat ik boven de kamermeisjes sta, hun moet checken of ze alles goed doen & nog een aantal dingen. Weet niet of dit nog steeds de planning is, doordat ik 17 ben en kennelijk vanwege de ‘regels’ niet alleen mag lopen. Na deze maand komt er hopelijk meer duidelijkheid.

Over het leven hier, ik kreeg thuis al te horen dat ik vast heel snel meer zelfstandiger zou worden als ik eenmaal hier in Londen zou komen/wonen. Nou, dat heb ik gemerkt. Dingen die ik tot nu toe allemaal al heb (moeten) regelen & dingen die tot nu toe fout zijn gegaan :

• Dacht mooi mijn bankaccount van mijn zus over te kunnen nemen, maar nee werd niet geaccepteerd. Dus een nieuwe maken, dat ging nog wel goed.
• Tweede probleem, ik werd niet betaald en mijn afdeling leek amper van mijn komst te weten. Lekker dan, en dat word het beste hotel in Londen genoemd. Ook goed gekomen, krijg nu gewoon betaald na 5 lange dagen papierwerk, Hilton inschakelen en bla bla blaa en mijn afdeling is inmiddels op de hoogte.
• Derde probleem, op naar het ziekenhuis. Mijn rug & nek zijn niet in orde en dus stuurde ik mijn stagebegeleidster een email over dat ik pijn had en of dat ze misschien een fysio voor me wist. Gewoon even voor advies, maar goed dit werd héél erg serieus genomen.
Ik werd door mijn begeleidster die de email had ontvangen, uitgeprint en gelezen doorgestuurd naar de H&M (human resource manager). Heb daar ik even gezeten en daar kreeg ik te horen dat ik absoluut niet mocht werken onder deze omstandigheden, straks werd het nog erger. Dus ik moest meteen naar een fysio. Maar voordat : Moest ik een verwijsbrief van een dokter om mijn verzekering te dekken, voordat ik naar een fysio kon.
Later kreeg ik te horen van mama dat dit helemaal niet hoefde maar toen was het allemaal al begonnen. Na allemaal gepuzzel en gedoe ben ik bij een dokter gekomen, verwijsbrief gekregen, verdwaald, verdwaald, verdwaald, halfuur te laat bij mijn afspraak met de fysio, in een bus gestapt die in een tunneltje in the middle of nowhere stopte & zijn lichten uitdeed, op zoek naar een andere bus en daar maar ingestapt, ergens overgestapt naar een goeie bus & daarna na anderhalfuur reizen eindelijk weer thuis was =). Denkje, oh lekker een dagje vrij gekregen van je werk ! No way, hele dag gereisd en gedaan voor alleen maar een doktersafspraak + fysioafspraak. En natuurlijk, een aantal ponden lichter. Lang leve mijn salariscontract die ik gelukkig nu heb !

Ondanks deze problemen ben ik nog steeds in Londen en zijn er ondertussen alweer wat andere probleempjes gebeurd :D.. Maar natuurlijk zal ik jullie niet alles gaan vertellen , het moet ook leuk blijven natuurlijk =). Ik heb trouwens ook op verzoek van een aantal mensen maar wat foto’s op mijn site gezet, bij verhaaltje 2 zijn ze geplaatst ;).

Na deze pechmaand, die nog niet heeeleemaaal afgelopen is zullen we hopen op zonneschijn en lucky days, right ? :) Nou mensen, take care ‘nd see yah ! (K)

  • 16 Augustus 2008 - 22:27

    Anita:

    Welkom in Londen zussie ;)

  • 17 Augustus 2008 - 11:01

    Hait En Mem:

    Nu je dit hebt overleeft is de rest a piece of cake. Genieten maar dus. Leuke auto, gaat je wel voor de wind dus. Toch nog klein foutje in het contract?

  • 19 Augustus 2008 - 19:13

    Gerda:

    och echte karin acties zie ik wel weer:d nou ik weet cker dat de volgende maanden wat minder pech hebben! heeel veel plezier nog geniet ervan en we houden contact
    dikke kus(L)

  • 23 Augustus 2008 - 12:57

    Eelke:

    Jeetje gaat ook lekker bij jou:P Gelukkig dat je goed kon redden in het engels. Have nice time:D

  • 23 Augustus 2008 - 22:05

    Broer:

    Hey lytse :D..

    Hoeist? Jir ien Fryslân alles prima! Kheb krek een apartement in Greens, helemaal opnei verfe, neie vloer erien. Strx verhuize! Kheb woonkamer vn 34m2 en eigen van 15m2. Prima toch! Marjon is ek krek fut nei Thailand, das ek even wenne, mar goed.. Die redt har vast ek wol, krek os dei toch :)
    Giet alles al wer wat better mei mien lytse zuske? Ik jer 't wol! Dikke tût!

  • 03 September 2008 - 18:23

    Tim:

    Damn, dame ik heb respect dat je in het buitenland studie durft aan te gaan.
    Aangezien ik 3 maanden in italie heb gewerkt, weet ik een beetje hoe je je voelt.
    Maarrr maak er een mooie levenservaring van..
    Heel veel plezier en suc6 daar
    Kus tim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

London city

Recente Reisverslagen:

11 December 2008

Work -> End of Story.

10 November 2008

Story from karin

25 Oktober 2008

Weekend 16/17/18/19 oct.

26 September 2008

Verhaaltje 6 - Dagje met Karin mee in Londen.

10 September 2008

Verhaaltje 5
Karin

Actief sinds 04 Aug. 2008
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 21716

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 07 Februari 2014

Paramaribo City

23 Januari 2010 - 07 Juli 2010

Barcelona City

29 Juli 2008 - 10 Januari 2009

London city

Landen bezocht: