Verhaaltje 5 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Karin Jager - WaarBenJij.nu Verhaaltje 5 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Karin Jager - WaarBenJij.nu

Verhaaltje 5

Door: Karindejager

Blijf op de hoogte en volg Karin

10 September 2008 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hello mensen!


Alles goed daar ? Hier is het nog makkelijk uit te houden !
‘K ga nu zoveel mogelijk genieten van Londen, want ja zal niet weer voorkomen dat ik hier voor een halfjaar zit ! Het is wel vermoeiend hoor & meestal nergens meer zin in na m’n werk!
Fulltime job ben ik niet gewend & dus valt het me wel even zwaar :D..
Moet ik eindelijk ‘ns hard aan het werk 39/40 uren per week (Nou, werk altijd over dus maak er maar 45 van!). Nog even over m’n werk want geloof dat nog niet iedereen echt op de hoogte is van wat ik nou allemaal doe :) :

Hilton Hotel Park Lane :

Ik zit op de afdeling Housekeeping (mijn hele 5 maanden stage).
Bij het begin was ik chambermaid (kamermeisje) en moest ik alle kamers schoonmaken (Eerst onder leiding van iemand natuurlijk).
• Erg zwaar en écht niet mijn ding !

Dit heb ik 2 weken onder leiding gedaan en daarna een week in mijn eentje !
De 4de week ben ik met public area maids Mary & Eunice meegegaan om rondom het hotel schoon te maken (Zie ik ook nog eens wat van het hotel!) (Schat van een vrouw die Mary! Ze is al best oud en kan niet echt snel meer, ze moet nog drie jaartjes hier en dan kan ze weg en genieten van haar pensioen. Dus die dag heb ik haar maar even flink geholpen want vond het allemaal maar wat zielig, zo’n oude vrouw voor zo zwaar werk, respect!).

Die week heb ik niet alleen meegelopen met Mary & Eunice, ook heb ik in het housekeeping kantoor gezeten waar ik 8 uren lang alleen maar op m’n luie reet heb gezeten en zitten kijken naar de klok & mijn ‘trainer’ die me geen één kans gaf om de telefoon op te nemen of om iets anders te doen. Heb het nog voor elkaar gekregen om zelfs wel 5/6 keer de telefoon op te nemen, WAUW ! :D

Vanaf vorige week ben ik supervisor (in de housekeeping) geworden.
Supervisor betekent ‘soort manager’ over de vloeren van het hotel. Mijn werk is om de kamermeisjes te controleren in hun werk van het schoonmaken van de kamers & klaarzetten van nieuwe spullen voor de nieuwe gasten! In de housekeeping office krijg je een lijst met kamers die je allemaal moet checken. Vorige week had ik nog maar 1 vloer om te checken. Sinds deze week 2 vloeren.
Dit zal zich opbouwen per week ben ik bang en na een tijdje zal ik 4 vloeren hebben!

Jeetje, ik ren al bijna heen en weer door het hotel met een lijst van twee vloeren! :O
Maar als supervisor check je dus je maids & moet je ze terugroepen als iets fout is.
Klinkt allemaal heel gemakkelijk dit werk zo op papier, maar doe het maar eens na !
Best zwaar & ingewikkeld voor als je net nieuw bent !
En ook nog, ik loop de HELE dag heen en weer, geen tijd om te zitten (ja even tijdens m’n lunchpauze!), pfff.. Bye bye luie leven van Karin !

Misschien heb ik ook al dingen hiervan uitgelegd en doe ik het nu voor de 2de keer, geen idee.
Maar zo is het allemaal wat meer op volgorde en meer in detail I think :D.
Houd ook allemaal niet bij wat ik allemaal schrijf op deze site hoor !:$..

Maar goed :D, nu even over m’n weekend :D.
Zaterdag zitten rusten en nog even de stad ingeweest !
Zondag ging ik naar een festival in de stad, nog even geshopt, m’n huisgenootje gebeld om ‘te daten’ samen met haar ‘collega’ (mag ik ‘ vriendje’ zeggen op deze site ?) en toen nog naar het sportscafe gegaan! Hier hebben we een drankje genomen & 3 poolpotjes gedaan, erg gezellig allemaal :D En moet zegge, ik ben erg verbeterd in m’n poolskills :D.. Joanne en vriend Tylina gingen even naar buiten om te roken en toen kwamen er twee guys naar me toe die me uitnodigden voor een potje poolen. Ik zat er zo zielig alleen een tafeltje wachtend op m’n friends dus besloot maar even gezellig mee te doen :D.. Heb het ook nog gewonnen :$..
Daarna kwamen Joanne en Tylina weer terug van weggeweest & kwam er ook nog een uitgenodigde vriend van mij opduiken in het sportscafe ! Nog maar even gepooled, haha.
Daarna zijn we met zijn 4en naar de Pizza hut geweest & lekker gesmikkeld. Daarna nog even als afsluiter naar de pub & toen daarna weer op naar huis.

Leuk weekend gehad dus !

Heb trouwens alweer allemaal probleempjes meegemaakt met het huisje!
Wasmachine die kapot is, lichten die uitvallen, kraan die lekt, bla bla blaa.
Wasmachine is vandaag gemaakt, en de rest? Moeten we nog maar zien te maken !
Misschien moet ik maar weer eens technisch te werk gaan :D..

Nou mensen, het beste maar weer :D..

Kusjes mij & groetjes daar !

Ps. Ik kom waarschijnlijk nog een weekend naar huis!
Informeer maar bij mijzelf over tijd & datum :D! Xxx..

  • 10 September 2008 - 20:43

    Jo-Anne:

    Nee, dat mag je niet Karin!!

  • 11 September 2008 - 17:55

    Hait:

    SoSo verhaaltje 5 alweer en nog foto's ook. Gaat steeds beter met je. Je krijgt ook al te maken met de gebruikelijke problemen die horen bij het zelfstandig wonen. Goeie zaak ook al is dat best wel eens balen. Merkte je niet zo veel van toen je nog lekker thuis zat, want dat ging altijd "gewoon" weer over. Ben ook blij dat ik steeds meer lichtpuntjes in je verhaal zie. Volgens mij vermaak jij je best daar. Nog even en je wilt geeneens meer weg. Zo zie je maar alle begin is moeilijk, maar er is altijd licht aan het eind van een tunnel. Hou nu op met filosoferen. Kaatje het gaat je goed en het is heel prettig om zo nu een dan deze updates van je te lezen. Have fun!!

  • 11 September 2008 - 18:56

    Mem:

    He Kaatje. Ben trots op je hoor meisje. Beetje respect voor de oudere is niet verkeerd.Toch wel leuk hoor, al die foto`s . Kuz mem.

  • 16 September 2008 - 21:04

    Bobbel:

    Heey karin:D..
    serieus echt knap hoor wat jy doet!,, echt waar durf het haast niet te zeggen maar ben ECHT trots op je kaatje:P,, die naam heb ik van je mem:P(sorry mem) als ik binnekort toevallig in londen ben kom ik by je langs om een kopje thee...hehe,, ojaa en je moet wel terugkomen want nu lykt het zooooo leeg in die discotheken zonder jou:'(... hehe,,, by the way ''manager'' toe maar..:P nou KAATJE veel plezier nog en spreek je snel weer..:) Kusje (K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

London city

Recente Reisverslagen:

11 December 2008

Work -> End of Story.

10 November 2008

Story from karin

25 Oktober 2008

Weekend 16/17/18/19 oct.

26 September 2008

Verhaaltje 6 - Dagje met Karin mee in Londen.

10 September 2008

Verhaaltje 5
Karin

Actief sinds 04 Aug. 2008
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 21718

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 07 Februari 2014

Paramaribo City

23 Januari 2010 - 07 Juli 2010

Barcelona City

29 Juli 2008 - 10 Januari 2009

London city

Landen bezocht: